معرفی بهترین پروتئین وی ایرانی

معرفی بهترین پروتئین وی ایرانی

بهترین پروتئین وی ایرانی

در جنگل مکمل های غذایی و ورزشی انتخاب نوع مکمل و برند آن کار دشواری است.

به ویژه این انتخاب در میان مکمل های پروتئینی که از تنوع بالایی برخوردار هستند و به راحتی نمی توان پروتئین با کیفیت را از تقلبی تشخیص داد؛ دشوارتر است.

به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی کیفیت انواع پروتئین و فاکتور های تشخیص کیفیت آن ها و در نهایت معرفی بهترین برند پروتئین وی ایرانی بپردازیم.

شاخص های بررسی کیفیت پروتئین

زیست دسترسی(bioavailability)

به زبان ساده پروتئینی دارای زیست دسترسی بالایی است که هضم و جذب آن راحت باشد.

پروفایل اسیدهای آمینه

پروفایل اسیدهای آمینه در واقع به ما می گوید که آن پروتئین از چه اسیدهای آمینه ای تشکیل شده است.

هرچه تنوع اسیدهای آمینه یک پروتئین بالاتر باشد و محتوا اسیدهای آمینه ضروری آن بیشتر باشد، گفته می شود که پروفایل اسیدهای امینه آن پروتئین کامل تر است.

ارزش بیولوژیکی (BV)

پروتئین ها حاوی نیتروژن هستند. هر چه مقدار بیشتری از این نیتزوژن ها در بدن نگهداری شوند گفته می شود که ارزش بیولوژیک آن پروتئین بیشتر است. چرا که بدین معنا است آن پروتئین بیشتر در بدن برای تولید بافت و ... مورد استفاده قرار گرفته است.

 قابلیت هضم پروتئین با نمره اصلاح شده آمینواسید(PDCAAS)

این شاخص نیازمند اصلاح است اما به نسبت سایر شاخص ها دقیق تر و واقعی تر است. زیرا در این شاخص علاوه بر در نظر گرفتن سهولت هضم و جذب پروتئین، میزان نیاز انسان به اسیدهای آمینه موجود در هر پروتئین در نظر گرفته می شود.

در واقع در این شاخص در نظر گرفته می شود که چه میزان از این اسیدهای آمینه در نهایت جذب و چه میزان بلااستفاده می مانند و دفع می شوند.

 

همان طور که در جدول بالا دیده می شود، پروتئین وی نسبت به سایر پروتئین ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و بهترین نوع پروتئین مصرفی برای ورزشکاران و حتی افراد غیر ورزشکار می باشد.

انواع پروتئین وی کدام اند و کدام یک برای ساخت عضله بهترین گزینه هستند؟

پروتئین وی کنسانتره: پروتئین وی کنسانتره حدودا 70 تا 80 درصد پروتئین دارد و دارای مقداری لاکتوز(قند شیر) و چربی است.

پروتئین وی ایزوله: دارای پروتئین بالاتری است، حدود 90% پروتئین وی محتوای لاکتوز و سایر ریزمغذی های آن کمتر از پروتئین وی کنسانتره می باشد.

پروتئین هیدرولیز شده :همان طور که از نامش پیداست این پروتئین در واقع پروتئین وی شکسته شده است که کمک می کند پروتئین وی سریع تر جذب شود. در پی مصرف این نوع پروتئین وی، انسولین 28 الی 43 درصد بیشتر بالا می رود.

یکی از پرسش های مطرح در میان ورزشکاران این است که پروتئین وی کنسانتره بهتر است یا ایزوله؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در واقع هر کدام در برابر دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارند.

وی کنسانتره نسبت به وی ایزوله  ارزان تر است، لاکتوز و کربوهیدرات بالاتری دارد. که بدین معنا است افراد دارای حساسیت به لاکتوز بهتر است از وی ایزوله استفاده کنند.

استفاده از وی کنسانتره به افرادی که به دنبال افزایش حجم هستند نیز توصیه می شود. چرا که به نسبت وی ایزوله کالری بالاتری دارد.

اما وی ایزوله به دلیل پروسس های بیشتر گران تر است، درصد پروتئین بالاتری دارد و مصرف آن به افرادی که در رژیم کاهش وزن و یا به دنبال حجم خشک هستند، توصیه می شود.

بهترین برند پروتئین وی در ایران کدام است؟

تا به اینجا متوجه شدیم که بهترین  پروتئین برای ورزشکاران  پروتئین وی است.

اما چگونه از بین پروتئین های وی موجود انتخاب کنیم؟

واقعیت این است که تشخیص کیفیت پروتئین وی ملاک و معیار غیر آزمایشگاهی مشخصی ندارد و آزمون هایی نظیر تست انحلال و  طعم نمی تواند کمک کننده باشد.

 و اگر بخواهیم درخصوص کیفیت پروتئین ها قضاوت کنیم باید آن ها را در آزمایشگاه های مجهز، طبق یک سری پروتکل ها معین بررسی کنیم.

نکته: در آزمایشگاه های معمولی شما تنها می توانید میزان پروتئین را تخمین بزنید و صحت آن را  با برچسب درج شده بر روی مکمل  مقایسه کنید. اما تشخیص نوع پروتئین دشوار است. یعنی نمی توانید متوجه شوید که از یک وی با کیفیت استفاده شده یا بی کیفیت! یا از پروتئین وی استفاده شده یا حتی قوطی با سایر پروتئین ها به غیر از وی پرشده است!

پس در حال حاضر بهترین راهکار برای تشخیص بهترین پروتئین وی، توجه به برند و پیشینه آن برند می باشد.

در میان برندهای داخلی موجود در بازار یکی از بهترین گزینه ها مکمل های شرکت داروسازی کارن است.

شرکت داروسازی کارن که مکمل های ورزشی خود را تحت برند pnc تولید می کند، اولین تولیدکننده مکمل های غذایی و ورزشی در ایران است و یکی از کامل ترین سبدهای مکمل های ورزشی و بدنسازی را دارا است.

با نگاه به مجوزهای این شرکت می توان متوجه شد که تولید محصولی با کیفیت از جمله دغدغه های این شرکت قدیمی است.

این شرکت علاوه بر مجوزهای وزارت بهداشت و وزارت صنایع و معادن گواهینامه هایی نظیر ISO9001 ، HACCP، ISO 22000، ISO14001 ،DQS آلمان، GC MARK و HALAL اخذ کرده است.

بهترین پروتئین های وی پی ان سی

گلدن وی PNC :

گلدن وی pnc مکملی حاوی وی کنسانتره ست. سروینگ سایز آن معادل یک اسکوپ و هر اسکوپ آن حاوی 20 گرم پروتئین می باشد.

مجموع کالری موجود در گلدون وی 107 کیلوکالری می باشد.

ایزو وی PNC :

ایزو وی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مکمل های وی در ایران است. این مکمل حاوی 100% پروتئین وی ایزوله بوده و هر سروینگ سایز آن معادل یک اسکوپ حاوی 25.2 گرم پروتئین وی ایزوله می باشد. وجود مجموعه آنزیمی در ایزو وی به هضم و جذب هر چه سریع تر پروتئین ها کمک می کند.

پیور پروتئین PNC :

پیور پروتئین حاوی بیش از 83% پروتئین وی ایزوله به همراه ال گلوتامین اضافه شده است. و می توان گفت بهترین ترکیب وی پروتئین برای ارتقاء سیستم ایمنی ورزشکارانی است که خود را در خطر ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا می بینند.

خلاصه مطلب:

پروتئین وی یکی از پرطرفداترین مکمل ها در بین ورزشکاران به ویژه بدنسازان می باشند. در این مقاله سعی داشتیم تا برترین برند تولید کننده مکمل های ورزشی و پروتئین وی را معرفی کنیم. با توجه به نظرسنجی ها و نظرات مصرف کنندگان، پروتئین های وی داروسازی کارن که تحت برند پی ان سی تولید می شوند از بهترین ها هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد